اقتصاد

نحوه راه اندازی یک فست فود موفق و پردرآمد

امروزه خوراک و پوشاک از مهم ترین نیازهای هر فرد می‌باشد. از همین رو می‌توان گفت افراد جامعه بیشترین درآمد خود را صرف این کار می‌کنند. پس اگر شما هم بتوانید یکی از افرادی باشید که به این نیاز پاسخ می‌دهد، درآمد خوبی به دست می‌آورید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گروه نرم افزاری معین، یکی از شغل‌های پر درآمد در این زمینه، فست فود می‌باشد. فست فود به دلیل پایین بودن زمان پخت و لذیذ بودن، طرفداران فراوانی دارد. بنابراین اگر می ‌خواهید یک کسب و کار در زمینه‌ی خوراکی جات داشته باشید، راه اندازی فست فودی می‌تواند کسب و کار پر رونقی باشد. در ادامه به بررسی نکات مهم در زمینه راه اندازی فست فود می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم برای راه اندازی فست فود

مشتریان فست فود چه افرادی هستند؟

به جرأت می‌توان گفت شاید اکثر افراد جامعه به فست فود علاقمندند. این افراد شامل ورزشکاران، دانشجویان، دانش آموزان و… می باشند. البته شاید خانم‌های خانه‌دار یا افرادی که وقت کافی برای آشپزی دارند زیاد به سراغ فست فودی‌ها نروند اما افرادی مانند کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان علاقه بسیار زیادی به فست فودی‌ها دارند. ناگفته نماند که کودکان نیز یکی از مشتریان پروپاقرص شما خواهند بود.

مهارت های لازم برای راه اندازی فست فود

موضوع مهمی که از مهارت نیز الزامی‌تر است علاقه و انگیزه شما به این کسب و کار و طبخ غذا می ‌باشد. اگر این علاقه و انگیزه را داشته باشید خیلی سریع مهارت‌های لازم را یاد می‌گیرید و پس از کمی تجربه تمام فوت و فن خوشمزه شدن غذا را می‌آموزید. پس اگر انگیزه و علاقه کافی را دارید زیاد نگران آموزش پخت و پز و آشپزی نباشید. گذشته از این، فست فود به دلیل آماده نبودن مواد اولیه، زمان زیادی برای پخت و پز و به کار بردن فوت و فن‌های خاص، نیاز ندارد.

ارزیابی بازار فست فود

بالعکس تصور همه، این بازار هیچ وقت اشباع نمی‌شود چراکه فست فود همواره طرفداران کافی برای تمامی افرادی که می‌خواهند وارد این کسب و کار شوند، وجود دارد. پس اصلاً نگران این موضوع نباشید. فقط برای کسب درآمد بیشتر باید سعی کنید که با رقبای خود متفاوت باشید و این تفاوت را می توانید در طعم فست فودها یا دیزاین فضای کسب و کار خود ایجاد کنید. همچنین هیچ وقت سعی نکنید که برای جذب مشتری بیشتر، کیفیت کار را پایین بیاورید.

بالا بردن سرعت عمل

با توجه به واژه فست فود که به معنی غذای فوری است، می‌توان حدس زد که بیشتر افرادی که به فست فود رجوع می‌کنند زمان و وقت کافی ندارند. بنابراین شما باید روی سرعت عمل کارتان بیشتر تمرکز کنید تا مشتریان بالقوه داشته باشید.

تبلیغات و بازاریابی

شما می‌توانید تمامی غذاهای موجود درمنوی خود را آماده نموده و تصاویری بسیار جذاب و وسوسه انگیز برای آن‌ها تهیه کنید. سپس در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید. خواهید دید که مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا می کنند. این یکی از راه‌های بازاریابی و تبلیغ برای کسب و کار است که نیاز به سرمایه زیادی هم ندارد.

البته یکی دیگر از روش‌های موثر تبلیغات کسب و کار طراحی و خرید سایت برای کسب و کار خود است ، با طراحی سایت فست فود و راه اندازی سفارشات و تسویه حساب آنلاین و ارسال درب منزل مشتری به سرعت در کارتان پیشرفت خواهید کرد .

تخمین هزینه ها

راه اندازی یک فست فود در وهله اول نیاز به سرمایه دارد. تخمین میزان سرمایه نیز نیازمند جمع هزینه‌های مربوط به فست فود می ‌باشد.

این هزینه‌ها شامل:

· حقوق کارمندان یا کارکنان

· اجاره سالن یا مغازه برای راه اندازی فست فود

· تجهیزات مورد نیاز فست فود مانند سرخ کن یخچال

· ابزار مربوط به پخت و پز

· تزیینات و هزینه طراحی و چیدمان ویترین و دکور

· میز و صندلی

· مواد اولیه و چاشنی‌هایی مانند انواع سس‌ها، ترشیجات، خیارشور

· همچنین هزینه اخذ مجوز و بیمه کارکنان

با جمع این هزینه‌ها می توانید میزان سرمایه مورد نیاز را برآورد نمایید.

فست فودی خود را در چه مکانی راه اندازی کنیم؟

مسلماً اجاره یک مکان در کنار شهربازی، استخر، باشگاه ورزشی، مراکز تفریحی، جنب بیمارستان‌ها، پارک‌ها، جنب دانشگاه یا مدارس و دیگر مراکز تجمع گزینه مناسبی برای راه اندازی فست فود می باشد. اگر بتوانید مکانی را در نظر بگیرید که مشرف به تمامی این اماکن می ‌باشد، کسب و کار شما خیلی سریع رشد می کند چراکه بازار هدف شما تمامی اماکن نام برده شده، می باشد.

تهیه نرم افزار حسابداری فست فود

یکی از تجهیزات و ملزومات کار شما، تهیه نرم افزار حسابداری فست فود می باشد. شاید در ابتدای کار با خودتان بگویید که صرف هزینه برای خرید و تهیه نرم افزار حسابداری الزامی نمی‌باشد! ما در ادامه به گزینه‌هایی اشاره می کنیم که با مطالعه آن‌ها متوجه می شوید که حتماً باید نرم افزار حسابداری فست فود را از همان ابتدا تهیه کنید.

اگر قرار باشد یک فست فود فعال در تمامی ساعات شبانه روز، داشته باشید نیازمند چندین کارمند می‌باشید و با توجه به این موضوع نیازمند تعریف شیفت‌های کاری در یک سیستم هستید. در واقع اگر موفق به انجام این کار بشوید دیگر هیچ سوء تفاهمی در رسیدگی به سود محصولات فروخته شده یا موجودی صندوق رخ نمی‌ دهد. خوشبختانه نرم ‌افزار ‌حسابداری فست فود امکان تعریف شیفت کاری دارد و همچنین این نرم افزار دارای معرفی چندین صندوق کارت خوان و انتساب آن‌ها به کاربران متفاوت می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی 


لینک منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا