سواد کاربردی در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود
محمدرضا مجمع رییس مرکز علمی آموزشی افق، در گفت وگو با خبرنگار ما به تشریح سواد کاربردی پرداخت.

محمدرضا مجمع رییس مرکز علمی آموزشی افق, در گفت وگو با خبرنگار آقای خبربه تشریح سواد کاربردی پرداخت و گفت: یونسکو یک تعریفی از سواد دارد که از داشته ها و آموخته ها بتوانیم برای زندگی تغییر به وجود بیاوریم و این اصل دوازده تعریف دارد اما ما آمده ایم تعریف جدیدی از سوادکاربردی آورده ایم و می گوییم که کسی با سواد است که دارای سواد کاربردی و از اطلاعات و دانش و تجربیات بتواند تغییر مثبتی در زندگی خود و دیگران ایجاد کند و در ادامه قوانین حاکم بر جامعه به مرور تغییر بدهد.
رییس مجموعه فعالیت های مجمع تصریح کرد: سواد کاربردی دارای نکات بسیار مهمی است که در مدارس و دانشگاه های ما پیاده سازی نمی شود و جالب است یکسری اطلاعات صحیح و علمی در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود که در زندگی شخصی و کسب و کار هیچ استفاده ای ندارد.
مدیرعامل مجمع بیان کرد: سواد کاربردی سبک زندگی بر اساس
۱- دوره دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در دانشگاه نسل ششم
۲- پایه های تحصیلی در آموزش و پرورش
۳- دوره های اموزشی مهارتی
۴- دوره های آموزش فنی و حرفه ای
۵- دوره های کاردانش
۶- دوره ها،تک درس،کارگاه آموزشی، پودمان های تخصصی بین سطوح
۷- دوره های استاندارد بین المللی توسط مجموعه مجمع طراحی و تدوین شده است
وی افزود: پنج حوزه را برای گسترش سواد کاربردی برنامه ریزی کردیم اعم از حوزه خانواده، آموزش و پرورش، آموزش عالی، محیط کسب و کار، جامعه که این موارد پنج گانه توسط مجموعه مجمع نگاشته شده است.
مجمع, سواد کاربردی و سبک زندگی را توامان با هم دانست و خاطرنشان کرد: سواد کاربردی جز لاینفک و جدانشدنی سبک زندگی است و در اصل سوادکاربردی یک نوع سبک زندگی درست در کشور است و به یک انسان خودآموز در دروسی که ما ارائه می دهیم تبدیل می شود.
وی در پایان افزود: سواد کاربردی اطلاعاتی را آموزش می دهد که افراد با فراگیری آن اطلاعات می توانند به سواد زندگی شخصی, روابط اجتماعی کسب و کار و حتی پیشگیری از اسیب های اجتماعی و حقوقی دست پیدا کنند.
.
.
کد خبر: ۳۱۷
خبرنگار: حامد کوماهی
واکنش شما چیست؟






