کارن تبلیغ صدایی از جنس خلاقیت و نوآوری

تبلیغات بخش مهمی از داده های اطلاعاتی هستند که روزانه تولید می شوند و ما به طور دائم  در معرض آنها قرار می گیریم و تاثیرپذیری از آنها در دنیای امروز کاملا اجتناب ناپذیر است.

کارن تبلیغ صدایی از جنس خلاقیت و نوآوری

آقای خبر: تبلیغات بخش مهمی از داده های اطلاعاتی هستند که روزانه تولید می شوند و ما به طور دائم  در معرض آنها قرار می گیریم و تاثیرپذیری از آنها در دنیای امروز کاملا اجتناب ناپذیر است. نکته مهم این است مهمترین حلقه گم شده تبلیغات در دنیای امروز چیست و چه چیز یک تبلیغ را از دیگر تبلیغات متمایز می کند که در اذهان باقی می ماند. برای پاسخ به این سوال به سراغ علی پازوکی، مدیر عامل شرکت کارن تبلیغ رفتیم که معتقد است مفاهیم در دنیای امروز همان حلقه گمشده در تبلیغات است. با او به گفتگو می نشینیم تا پاسخ تفصیلی او را در این باره بشنویم.

کارن تبلیغ در چه حوزه ای فعالیت می کند و چه خدماتی ارائه می دهد؟

کارن تبلیغ در حوزه تبلیغات رسانه ای فعال است و حوزه تخصصی آن ساخت تیزرهای تبلیغاتی است که خلاقیت در ارائه مفهوم مهمترین وجه تمایز تبلیغات کارن با دیگر تبلیغات است. کار ما در حقیقت روی مفاهیم استوار است و سعی داریم سطح ادراک مخاطب را دست کم نگیریم و او را با ثانیه به ثانیه تبلیغ درگیر کنیم تا پس از دیدن تبلیغ احساس کشف و شهود به اودست دهد و خود این احساس در ترغیب مشتری برای خرید محصول یا خدمت بسیار تاثیرگزار است و این حاصل تجرب ۱۸ ساله ما در تبلیغ می باشد.

مزيت رقابتي کارن تبلیغ نسبت به رقبا چيست؟ و چه دغدغه‌اى از مشترى‌ها را برطرف می کنید؟

شاید یکی از مهمترین کارها و دغدغه های  هر کسب و کاری افزایش سهم بازارش باشد، اما قصد ما در کارن تبلیغ ارائه کیفیت بالا به مشتریان خودمان هست. شرکت ها و افرادی که معمولا مشتریان همیشگی ما هستند. دقت به دغدغه های مشتریان و تلاش در جهت خلق چیزی که آنها در تبلیغات محصول و خدمتشان به دنبالش هستند فارغ از کج روی ها و دروغها، هدف اصلی ماست.

پروژه‌های موفقی که انجام داده‌اید چه هستند؟ و در آینده قرار است با چه برندها پروژه‌هایی کار کنید؟

از تاثیرگذارترین کارهای ما تبلیغات برای سامانه تلفن گویای ۱۸۹۰ که یک سامانه برخط خدماتی بود و در زمان خود بسیار نوآورانه  و تاثیرگذار بود. تبلیغات بر روی بدنه قطار های مترو، بیلبورد های شهری و ... از دیگر پروژهای موفق مجموعه ما بوده. در گذشته نیز پروژه بسیار موفقی را در زمینه تبلیغات الکترونیکی در کشور ارمنستان اجرا کردیم که بازخورد بسیار خوبی داشت و از به روز ترین تکنولوژی های این عرصه استفاده شده بود در کنار خلاقیت تیم کارن. در حال حاضر تمرکز ما فقط در حوزه رسانه و تیزر معطوف شده است و در بخش هنری با گروه های تئاتری و سینمایی همکاری میکنیم که به نوعی دین خودمان به هنر را ادا کنیم.

چه واکنش‌هایی از انجام این پروژه‌ها گرفتید؟

پس از انجام پروژه تبلیغات مترو، مجموعه مترو تهران از ما تجلیل کردند و بسیار هم مورد توجه مردم قرار گرفت. همانطور که قبلا خدمتتان گفتم این سبک از تبلیغات برای اولین بار در ایران انجام شد و بیشتر بازخورد مردم مربوط می شد به از دیدن تصاویر در طول مسیر که به نوعی برایشان سرگرم کننده و جالب بود و از نظر بصری زیبا و قابل فهم بود. همچنین تبلیغاتی را برای ارائه در مترو انتخاب کرده بودیم که کانسپت آن با فضای مترو سازگار باشد و این یکی از نقاط قوت کار ما بود.

ایده این کار و این تبلیغ در محیط مترو چگونه ایجاد شد؟

بخشی از آن مربوط می شد به این نوع تبلیغات که من در خارج از کشور دیده بودم. البته نوع تبلیغ و نوع فعالیت ما متفاوت بود و تبلیغات و به نوعی سیستم خرید و فروش دیجیتالی بود که در ایستگاه های مترو، صورت گرفته بود. این جرقه ای شد برای تبلیغات حالا در تونل ها و در ایران. 

از نظر شما به عنوان مدیر یک شرکت تبلیغاتی، چه خلاهایی در سیستم تبلیغاتی ایران وجود دارد؟

در ایران استعداد های زیادی در حوزه بازاریابی و تبلیغات وجود دارد. اما ضعف بزرگ در حوزه تبلیغات، عدم خلاقیت در به تصویر کشیدن کانسپت می باشد ومعمولا شرکت های تبلیغاتی سطح درک مخاطب را بسیار پایین می دانند و از عمق دادن به مغهوم در تبلیغات حذر می کنند و این به مرور تبلیغات ما را بخصوص در حوزه ساخت تیزر، با چالش نبود مفهوم مواجه می کند. مخاطب با دیدن تبلیغ نه تنها باید ترغیب به خرید شود که باید بتواند مفهومی ورای خرید را دریافت کند.

منظورتان از مفهوم ورای خرید چیست؟

ببینید از نظر من ما یک مشتری داریم، یک مخاطب، مشتری را با تبلیغ اغنا می کنیم برای خرید محصول یا خدمت، اما مخاطب را ترغیب می کنیم به درک مفهومی  بالاتر از خرید، یعنی درک نیاز خود، درک نیاز جامعه و دادن اطلاعاتی به مشتری درباره محصول یا خدمت در اشل کلی، نه لزوما این محصول، مثلا آگاهی دادن به اینکه فلورایت برای مینای دندان خوب نیست و در گذشته مثلا در چین یا مصر باستان به چه شیوه ای مسواک می زدند و حالا دراین محصول از آن شیوه بهره برده شده... در واقع هم بخشی از تاریخ روایت شده، هم دانش مشتری بالا رفته و هم مشتری به فکر فرو می رود که مسیر فرهنگ، هنر، ادب، و سیاست در طول این سالها جهان را به چه سمتی کشانده. این یعنی مفاهیمی ورای خرید.

نگاه جالبیه... شما در کارن تبلیغ این اصل را رعایت می کنید؟

تمام سعی ما این هست که بتوانیم این شیوه رو در تمام ساحات کاری مان رعایت کنیم. ارتقای دانش، ارتقای سطح آگاهی و در نهایت اغنای مشتری برای خرید محصول مورد نظر، مثل یک پکیج هست که ما در کارن تبلیغ به آن عمل می کنیم.

دورنمای کارن تبلیغ کجاست؟

هر شرکتی بزرگترین هدفش قطعا کار در اشل جهانی هست و این کار مستلزم همان نکته ای هست که گفتم، ارائه تبلیغات با توجه به کانسپت های عمیق و لایه لایه. چیزی که در دنیا در تبلیغات در حال وقوعه. تلاش کارن تبلیغ این هست که با شرکت های در حوزه بین المللی کار کند و تا الان با دو شرکت، اماراتی  و ارمنستانی، همکاری داریم و سعی داریم این همکاری رو بادیگر کشورها و شرکت ها هم داشته باشیم.

.

.

کد خبر: ۲۴۰

خبرنگار: حامد کوماهی